Девіз: „Пізнання починається із здивування”
Інформація – це шлях до знань. Скористайтеся можливістю і поповніть свій інформаційний запас.
З 23 березня по 28 березня вчителем хімії-біології Єрмаковою Юлією Миколаївною був проведений Тиждень хімії-біології.
Предметні тижні є ефективною формою позакласної роботи. Вони активізують пізнавальну діяльність учнів, сприяють покращенню засвоєння навчальної програми.
Основною метою проведення тижня хімії біології є: підвищити рівень мотивації до навчання, виявити свої можливості й таланти в нестандартних ситуаціях нетрадиційних уроків і позаурочних тематичних заходів; виховувати любов до предмету; побачити учнів, у яких інтерес до хімії-біології уже сформувався, і привернути увагу тих школярів, які хімію-біологію не знають і цікавляться нею мало; розширити знання учнів у різних ділянках цієї науки. Крім того тиждень хімії-біології може стати тією спільною справою, що згуртує школярів, допоможе розкрити їх таланти, навчить діяти дружно й організовано, допоможе встановити зв’язки між різними віковими групами.
Тиждень розпочався з робочої лінійки, на якій вчитель хімії Єрмакова Ю.М. ознайомила учнів школи із планом проведення та завданнями тижня. Також було оголошено конкурс на кращий плакат «Вірусні хвороби та їх профілактика». Найактивніші в цьому конкурсі були учні 6,7,8,10 класів.
В цей день 23 березня було проведено відкритий урок з хімії в 10 класі з теми: ««Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні та хімічні властивості алюмінію». Метою уроку було розширити та поглибити знання про метали на прикладі Алюмінію — представника головної підгрупи III групи; розглянути положення Алюмінію в Періодичній таблиці, його фізичні та хімічні властивості. Актуалізувати знання по іншим темам, показати учням зв'язок науки та життя, підтримувати інтерес до хімії, розвивати вміння логічно мислити, працювати з підручником та додатковим матеріалом.
2 день – 24 березня була проведена відкрита виховна година на тему: «Зупиніть туберкульоз, поки я живий». Мета виховної години довести до учнів інформацію про профілактику туберкульозу, особливості прояву цієї хвороби, шляхи передачі і заходи боротьби з цією інфекцією. Для учнів був підготовлений відеоролик «Що таке туберкульоз».
До Всесвітнього дня боротьби з туберкульозом була підготовлена викладка на тему: «Туберкульоз – епідемія ХХІ століття».
3 день – 25 березня проведено гру-квест «Пошук скарбів». Учні школи були розділені на команди, капітан кожної команди отримав зашифроване послання, яке учні мали розгадати та перейти до наступного етапу. Переможцями конкурсу стали учні: Король В., Гарвасюк О., Лавент А., Тишковець Л.,. Панкратов К., Горшков Д. Команда переможців знайшла скарб і отримала пакет з солодкими цукерками. Метою даного заходу було узагальнити уміння та навички учнів з біології, розширювати кругозір учнів, розвивати інтелектуальні здібності учнів за допомогою гри. Учні із задоволенням виконували цікаві завдання та намагалися бути кращими.
Також в цей день була проведена КВК ВІКТОРИНА З ПРИРОДОЗНАВСТВА, БІОЛОГІЇ «ЮНІ ЗНАВЦІ ПРИРОДИ» для учнів 5 - 7 КЛАСІВ. Мета заходу: закріпити знання учнів про сезонні зміни в природі, будову рослинного і тваринного організму, різноманітність рослинного і тваринного світу. Розвивати пізнавальні інтереси учнів. Виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю. Збагатити знання дітей пр. тварин, риб, птахів і лікарські рослини, нашої місцевості; ознайомити з народними традиціями лікування рослинами, закріпити знання учнів про процеси, що відбуваються в природі. Розвивати пізнавальні інтереси учнів. Виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю. Були підготовлені різноманітні раунди – математичний, краєзнавчий, інтелектуальний, художній, загадка-відгадка і т.д. Учні із задоволенням прийняли участь у змаганні, прагнучи стати найкращими знавцями з біології. Виграла команда «Звезды».
По завершенню вікторини всі учні отримали смайлики і гарний настрій.
4 день – 26 березня для учнів початкових класів було проведено знайомство з хімією «Хімія - країна чудес». Мета заходу – зацікавити учнів до вивчення хімії, показати важливість науки. Для маленьких учнів були продемонстровані різноманітні цікаві досліди Особливе захоплення у школярів викликали досліди «Чудове зцілення рани», «Повітряні кульки», та «Фараонові змії».
Після знайомства з хімії – маленькі учні отримали смайлики з побажаннями.
5 день – 27 березня відбулись «Хімічні перегони» для учнів 8,9,10 класів. Метою заходу було зміцнити теоретичні знання учнів з хімії; перевірити вміння учнів використовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, коментувати й пояснювати факти; розвивати самостійне мислення учнів та поглибити інтерес до хімії. закріпити знання про склад оксидів, основ, кислот, солей, фізичні властивості солей, галузі їх застосування; продовжити формувати вміння записувати рівняння реакції, розв'язувати задачі; розвивати пам'ять, логічне мислення, уміння нестандартно мислити, виховувати творчий підхід до навчання, культуру колективної праці. Учні 8-10 класів були поділені на 2 команди та приймали участь в 10 конкурсах. Під час гри – учням потрібно було виконати різні завдання, відповісти на цікаві, допитливі і не складні запитання.По завершенню змагання команда переможців і суперників отримали солодкі призи.
6 день – 28 березня. Завершення тижня хімії-біології, підведення підсумків. На лінійці було нагороджено найактивніших учасників предметного тижня, а саме: Тарана М., Цокало В., Олійника Н., Доскалюк В., учнівські колективи 5,6, 10 класів.
Отже, слід зауважити, що по проведенню тижня хімії-біології у Яснівській ЗШ було активовано розвиток творчих, пошукових, дослідницьких компетенцій учнів. Успішне виконання завдань посилило навички групової роботи, відчуття команди, почуття відповідальності і, водночас – азарт. Діти прагнули до перемоги та досконалості. На мою думку, необхідно продовжувати роботу з дітьми в цьому напрямку, щоб найкраще загартовувати індивідуальність дитини, формувати здорову компетенцію в учнівському середовищі.
|